fbpx
← Tilbake til bloggen

De 12 beste pappkrus designene vi har sett

Av Steffen Andersen · 18. februar 2020

I Limepack hjelper vi mange forskjellige kunder med å lage pappkrus med sitt eget design. Noen gang har kundene våre laget sine egne design og i andre tilfeller lager vi designet for dem. Vi har kunder over hele Europa, og dette vil du nok også merke at påvirker designene. 

Vi har lagd over 30,000 forskjellige design, og vi vil her gå over 12 unike design som forteller litt om variasjonen i designene du kan få på pappkrus. Hensikten med dette er også å gi deg litt inspirasjon til dine trykte produkter, og hvordan du også kan bruke trykte produkter til din fordel.

Vi trykker alle koppene våre med CMYK-farger, slik at koppene kan trykkes i så mange farger du skulle ønske deg, uten å måtte betale noe ekstra.

© Limepack Malibu paper cups

Pam Roastery

Pam Roastery ønsket seg en kopp som skulle gjøre det enkelt for de ansatte å vise hva ekstra som ble lagt i kaffen, samtidig som de ville ha et stilig design som matchet lidenskapen deres for kaffe. Pam Roastery har også lagt til sosiale mediekontoer for både Instagram og Facebook.

På denne måten gjør de det enkelt for kunder å «connecte» med dem og besøke dem på nettet for å se spesielle tilbud eller begivenheter. Pam ønsker også å støtte miljøet, og de viser at de gjør det ved å ha koppene merket med FSC sertifiseringen og merket om at koppen er 100% plantebasert. 

ELLIOT – Coffee & Craft Beer

Elliot var veldig konsekvente i sin merkevarebygging når de designet pappkrusene sine, de hadde for eksempel også oransje lokk til pappkrusene sine! I illustrasjonen på pappkrusene har de illustrert alle de unike kundene som besøker butikkene deres, og sender på denne måten et budskap om at alle er velkommen hos dem, uansett utseende eller andre forskjeller.

De viser at det er Elliot-kunder gjennom at det er oransje lokk på koppene i bildet. Kontrasten mellom logoen deres i hvitt, illustrasjonen av kundene i grått og den svarte bakgrunnen gjør at hele designet er tydelig og ser utrolig gjennomført ut. 

Kaffe kareten

Kaffe Kareten har en liten kaffebil i Århus som de drar til arrangementer med for å selge kaffen sin. Illustrasjonen på koppen deres viser kaffebilen deres og sender budskapet at du kan fange dem mens du er på farten.

De har også notert på koppen det området hvor de som oftest selger kaffe fra, slik at du alltid vil kunne finne dem. I midten av koppen kan du finne all standardinformasjonen dere hvis du vil booke dem til et arrangement. 

Juste

Designet på JUSTE koppen var fullt dekkende og sendte effektivt et budskap til kundene deres om at produktene deres kommer fra lokale gårder med lykkelige dyr. Designet har også en humoristisk vri ved å putte solbriller på alle dyrene, noe som kan trekke oppmerksomheten til kundene og putte dem i et godt humør.

Juste har også strategisk plassert logoen sin i midten av designet, noe som gjør at den engasjeres i designet. Under logoen har de etikettene til alle de sosiale medier hvor de er aktive. 

BOGØ sandwich

Designet til Bogø-Sandwich matcher perfekt selskapets mål – det er «laget med kjærlighet». Animasjonen av eplene som hjerteformet representerer selskapets lidenskap for maten de lager til kundene sine. Fargen rød er også passende, ettersom den er assosiert med kjærlighet og lidenskap.

I bunnen har de navnet sitt på sosiale medier og ikoner for de medier de er aktive på, i tilfelle kunder vil følge favorittbutikken sin på nettet. De valgte også å inkludere en resirkuleringsetikett i designe sitt, for å oppfordre kundene sine til å resirkulere koppene og ikke kaste dem i naturen. 

Behag din smag

Denne kaffebaren valgte et interessant pappkrusdesign som gir oppmerksomhet til koppen deres når den blir sett i hendene på kundene deres på gata. Den oransje bakgrunnen står i sterk kontrast til den hvite logoen og informasjonen om sosiale medier på venstre siden av koppen.

Og hvis den oransje fargen ikke vakte nok oppmerksomhet, har de lagt til mange små symboler på den forskjellige maten de tilbyr på kaffebaren deres. 

Adler Apotheke

Papirkoppdesignet til Adler Apotheke gjør det tydelig at de er mye mer enn bare et apotek – at de også selger kvalitetskaffe for kundene sine å ta med i farta når de har hentet medisinen sin. På den ene siden av koppen er det en illustrasjon av en av de ansatte som holder forskjellige gjenstander og et merke som viser at man også kan kjøpe kaffe.

På den andre siden ser man logoen deres, adressen og kontakt informasjon slik at kundene enkelt kan finne all den relevante informasjonen. Bakgrunnsfargen er blå, noe som typisk er assosiert med det medisinske samfunnet og er også en farge som skiller seg ut blant alminnelige hvite/svarte kopper. 

Beanery specialty coffee

Beanery Specialty Coffee har designet koppen deres på en veldig fargerik og beskrivende måte. Det er lett å se at selv om det bare er ord på koppen komplementerer de forskjellige fargene hverandre og gjør koppen unik. Ordene de har på koppene er de tingene som serveres i koppene sine og noen av de opplevelsene man kan ha på kafeen.

For eksempel din daglige kopp kaffe, eller en espresso mens du er på farten. Den grå bakgrunnen gjør at de forskjellige fargene på ordene alle skiller seg ut og gjør det enkelt for kunden å lese ordene. 

Rasmus Prehn

Pappkrus med trykk kan brukes til en rekke formål, som for eksempel for å fremme en politisk kampanje. Her er et design for den danske politikeren Rasmus Prehn som stiller for det nasjonale valget. Han har valgt å ha et bilde av seg selv på koppen, og dette er også bilde man ser på plakater hengende i gatene og gjennom hele valgkampanjen hans.

Han har også tenkt at man ikke kan se hele overflaten på koppen på en gang, og velger derfor å ha den samme meldingen to ganger på hver sin side av koppen, for å sikre at beskjeden hans blir sett. 

Kirkekaffe

Kirkekaffe valgte en minimalistisk tilnærming for sitt pappkrusdesign. På den ene siden er det en logo med blokkbokstaver i rødt, hvitt og svart, og på den andre siden har kunder muligheten til å skanne en QR-kode og abonnere på et nyhetsbrev.

Dette er en super kreativ måte å nå ut til kundene på. Designet har også en BIO- og FSC-etikett, for å vise at selskapet verdsetter miljøet og at de promoterer emballasje som er bedre for miljøet. 

Samsung Express Repair

Samsung Express Repair har et design på koppen som er fullt dekkende, noe som betyr at man må se hele koppen for å få betydningen av designet. Kontrasten mellom den fullstendig svarte bakgrunnen og de hvite illustrasjonene gjør det lett for kundene å forstå hva selskapet tilbyr.

Symbolene representere de vanligste produktene de kan reparere og ved siden av dem gir de kontaktinformasjonen sin. Designet er også merket med en FSC-sertifisering og et merke for å vise at koppen er lagd av 100% plantebasert materiale. 

WAGNER Maschinen

Wagner Maschinen lagde dette pappkrus designet når de skulle på en messe, og ville derfor ha et beskrivende design. De har valgt å ha de forskjellige produktene de selger på hele koppen, slik at kundene enkelt kan få en ide om hva de har å tilby.

Designet gjør også at kundene kommer til å snu på koppene for å se alle tingene de tilbyr. Designet er også konsekvent i at de samme fargene er brukt i designet som er i logoen.     

Content and Marketing Manager at Limepack

Alle blogginnlegg →