fbpx
← Tilbake til bloggen

13 Fantastiske designs til isbegre med lokk

Av Laura Gravesen · 20. april 2021

Den økende trenden og etterspørselen for lokalproduserte produkter og råvarer er en super mulighet for mindre iskrembutikker til å vokse og selge produktene sine hos større forhandlere, online eller i sine egne butikker som takeaway til en spesiell dag. Hvis du for eksempel har lyst til å tilby flere forskjellige produkter, eller selge dem på flere forskjellige steder, har vi her samlet noen av de flotteste designene på isbegrene våre med lokk her. Før vi går i gang med å kikke på designene er det viktig å være klar over at begrene med lokk som du ser her kan brukes til mye mer enn iskrem – de kan brukes til alt du skulle ønske å fryse! Vi trykker på hele overflaten på både begeret og lokket i alle regnbuens farger – og derfor får du også se mange forskjellige designs med mange elementer. Noen av designene har vi fokusert litt ekstra på og skrevet en beskrivelse av designet. Vi skal huske på at når det kommer til designs finnes det ingen rett eller feil – alt avhenger av situasjon, kontekst og hvilken virksomhet som skal bruke det til å uttrykke og fremheve seg selv og produktet deres.

Eis Bar Roma

Eis Bar Roma er en isbutikk i Tyskland som ble startet av noen italienere som ville viderefortelle historien og tradisjonen bak hvordan iskrem blir laget i Roma. De har gjort dette i mange år i isbutikken sin, men nå har de også begynt å selge isen i supermarkeder –– hvilket er årsaken til at det finnes en strekkode på begeret. Historien bak varemerket blir også fortalt og reflektert godt gjennom isvaffelen som blir til colosseum. Jeg synes det er en genial måte å bruke designet på isbegrene på!

BrainEffect

Årsaken til at vi har valgt å ta med BrainEffect i dette inspirasjonsinnlegget er at de er kreative med hva de faktisk bruger begeret til. I motsetning til de andre firmaene vi har tatt med her bruker de begrene til noe litt annerledes – de tilbyr faktisk et sett som lar deg lage din egen is som du kan fryse, slik at du kan spise den når du vil. Som du også kan se i designet deres, især på venstre side hvor fremgangsmåten blir beskrevet, er et av fokuspunktene deres å tilby iskrem som kan hjelpe deg med å få en god nattesøvn. Dette blir enda mer tydelig ved gjentakelsen i designet.

Thaller-Eis

Thaller-Eis er en tysk iskrembutikk som lager sin egen is. Designet på isbegrene deres viser tydelig frem at det er iskrem de lager og fokuserer på, og ved å ta en titt på logoen deres kan man også se at isen er hjemmelaget. Her er det også plass til et klistermerke som kan klistres på for å fortelle hvilken smak begeret inneholder. De mange små isvaflene som er plassert rundt omkring i designet frister oss til å kjøpe en is med det samme!

Nicecream

NicecreamCPH er en dansk isbutikk som har egne butikker, men som også selger iskremen sin i supermarkeder. Hvert år lager de en juleversjon av den veganske isen sin, og legger både hjerte og sjel i designet for å få kundene til å lett kunne se at dette er en utgave som kun fås i vintermånedene, mens de andre smakene deres er tilgjengelige året rundt. Jeg synes at dette designet er veldig inspirerende hvis du leter etter en måte å vise kundene dine at du har en spesiell iskremsmak eller et annet produkt som kun er tilgjengelig på visse tidspunkter, eller i en kort periode.

Click’n’Lick

Click’n’Lick er en iskrembutikk i Storbritannia som lar kundene blande et eget beger med forskjellige smaker og typer iskrem. De hadde lyst til at kundene deres skulle få muligheten til å helt fritt velge hvilken slags iskrem de tar med seg hjem, enten det er butikkens egne hjemmelagde iskrem eller iskrem fra andre produsenter. Designet deres viser tydelig frem varemerket deres med de sterke fargene og den store logoen.

Restaurante Stive

Designet på Restaurante Stive’s isbegre med lokk er også et velkjent eksempel på hvordan du kan lage designet med elementer og illustrasjoner fra logoen din. Som du helt sikkert allerede har gjettet, er den viktigste illustrasjonen i varemerket deres flamingoen – hvilket også er grunnen til at de har valgt å bruke den så aktivt i dette designet. Den smarte måten å bruke flamingoen så gjennomgående i dette designet gjør at kundene kommer til å tenke på Restaurante Stive neste gang de ser en rosa flamingo, i stedet for andre ting!

Les Frères Amoré

The King’s Ice er en liten virksomhet som selger hjemmelaget iskrem i to butikker, men de ville også tilby kundene sine muligheten for å kjøpe is til å ta med hjem i fryseren. De har valgt å tilby dette i to forskjellige smaker som illustreres ved fargen på lokket og på toppen av begeret – det får det til å se ut som om isen smelter nedover en isvaffel, noe som er en kreativ og tiltalende måte å bruke begeret på.

L’Artisan Chocolaté

Grunnen til at jeg ville vise deg disse isbegrene med lokk er ikke for å fortelle så mye om historien bak virksomheten eller begrene, men for å vise deg de mange mulighetene som finnes når det kommer til farge på begrene. Ettersom at begrene blir trykket med fullfargetrykk på hvit papp har du stort sett helt frie tøyler når det kommer til valg av og antall farger du ønsker i designet. Dette viser L’Artisan tydelig frem med sine isbegre.

FreezeBee

FreezeBees design som du kan se under er i samme kategori som det forrige vi kikket på (L’Artisan Chocolate), og er valgt ut her for å gi deg inspirasjon til hvordan du kan gjøre det meste ut av de uendelige fargemulighetene du har, og hvordan vi kan få fargene til å gå over i hverandre. Designet viser også at du kan ha mange farger på både lokk og beger og fremdeles skape et flott design, men pass litt på – altfor mange farger og elementer kan ende opp med å forvirre kundene dine.

Les Saveurs d’Emeline

Les Saveurs Demeline er en belgisk butikk som tilbyr mange forskjellige slags desserter, som for eksempel iskrem. De lager mange forskjellige smaker iskrem, men de har valgt å ha det samme designet på begrene og heller bruke klistermerker på dem for å vise hvilken smak begeret inneholder, samt hva iskremen i seg selv inneholder. Det å bruke klistermerker på denne måten i stedet for å bruke isbegre med ulike designs gjør selvfølgelig at utseendet på begrene blir litt mindre konsekvente, men hvis du er en litt mindre virksomhet som ønsker å starte smått er dette en smart og kostnadseffektiv måte å gjøre det på. 

Opal

OPAL er kanskje en av de litt mer merkelige designene vi har jobbet med, men så snart man kjenner til historien bak varemerket deres gir det god mening – og så bidrar designet ennå mer til historien. Og hva er historien, lurer du kanskje på nå? Det litt spesielle ved OPAL er at de utelukkende bruker meieriprodukter til iskremen deres, og at melken og fløten kommer fra lokale og økologiske gårder. Det er dette kua på designet representerer, og det er denne følelsen du får når du kommer inn i butikken deres eller smaker isen de lager.

U Palazziu

U Palazziu er en liten iskrembutikk i et område i Frankrike med mange turister. De fleste av kundene deres er enten på vei til eller fra stranden for å ta et deilig dypp i havet. De lager ikke sin egen iskrem, men de har allikevel valgt å få trykket isbegre med lokk slik at kundene deres kan ta isen med seg i en kjølebag og spise den på stranden når det passer dem. Det å tilby denne løsningen er en kjempesmart måte å sikre seg at kundene kommer tilbake igjen, fordi det er så praktisk og lettvint for kundene.

RichIce

Rich Ice tilbyr mange forskjellige smaker økologisk is, men siden de kun selger dem i sin egen butikk har de valgt å kun bruke ett design til isbegrene sine. De har valgt dette for å være sikre på at isbegrene er gjenkjennelige, og de har gått for et enkelt og klassisk design. De falmende stripene gir inntrykk av et eksklusivt og elegant design, nemlig grunnet designets enkelhet.
Alle blogginnlegg →